logo-Jakub-Gardner-projektant-ogrodow-kolor-500logo-Jakub-Gardner-projektant-ogrodow-kolor-500logo-Jakub-Gardner-projektant-ogrodow-kolor-500logo-Jakub-Gardner-projektant-ogrodow-kolor-500
  • OFERTA
  • Blog i Publikacje
  • Projekty i realizacje
  • KONTAKT
Zadzwoń teraz
✕
            No results See all results
            Pergola Renson Camargue Skye
            7 marca 2020
            Dach do zabudowy Renson Aero
            7 marca 2020

            Legenda Renson – portret firmy i powody naszego zauroczenia

            Opublikowane przez Jakub 'Gardner' Myśliwiec o 7 marca 2020
            Kategorie
            • Felietony
            • Produkty
            Tagi
            • Biblioteka architekta
            • Renson

            Od lewej: Jakub, Dorota, Paul Renson, Marta. Zdjęcie zrobił Marek – nasz montażysta, podczas szkoleń w HQ Renson w lutym 2020 r.

            Renson – to nazwisko. Rodzina. Wielopokoleniowa, systematyczna tradycja w najlepszym Belgijskim stylu. W tym momencie firmą zatrudniającą 2000 pracowników, zarządza Paul Renson – prawnuk założyciela, czyli czwarta generacja. Jego dzieci również są związane z firmą – córka pracuje w Renson, syn zarządza innowacyjnym przedsiębiorstwem będącym istotnym partnerem Renson Sunprotection-Screens SA, z siedzibą w Waregem. Firma, będąca od 111 lat (powstała w 1909 r.) w rękach jednej rodziny, konsekwentnie podąża drogą specjalizacji w dziedzinie wentylacji i ochrony przeciwsłonecznej.

            W początkach działania firmy, założyciel – Polydore Renson, zaczynał od produkcji stalowych okuć uchylających drzwi i okna. Po drugiej wojnie światowej firma produkuje żaluzje przesuwne do okien, które pozwalają pozbyć się pary z łazienki i kuchni, a potem także wentylować mieszkanie, kiedy domownicy spędzają czas w pracy poza domem. W latach 70. kryzys energetyczny sprawia, że firma skupia się na energooszczędności. Druga – Georges Renson, oraz trzecia generacja – Jan Renson, doskonale wyczuwają trendy i rozwijają firmę z sukcesami.

            W 1982 roku do władzy dorasta czwarta generacja – Paul Renson. Zarządza firmą w najbardziej dynamicznych latach jej funkcjonowania, skutecznie przeczuwając trendy i wytyczając właściwą strategię. Nadchodzą lata milenijne i postępuje globalizacja, w tym globalna świadomość ludzkości. Wydarzenia takie jak protokół z Kioto potwierdzają, że firma obrała właściwy kierunek – cały świat zgadza się, że ograniczenie zużycia energii to priorytet.

            Równocześnie coraz większy nacisk kładzie się na design i estetykę otoczenia, wzrastają także oczekiwania w zakresie komfortu życia. Zyskują popularność potężne przeszklenia jakie instalujemy w budynkach, równocześnie doskwiera nam hałas generowany przez coraz liczniejsze samochody, samoloty i pociągi. Renson doskonale odnajduje się w tych okolicznościach społecznych i rynkowych – nie tracąc z oczu swojej specjalizacji, rozwija i wdraża rozwiązania zapewniające komfort termiczny, akustyczny, wizualny i oczywiście – wentylacyjny.

            Mamy rok 2020. Paul Renson decyduje się zdominować rynek outdoor w dziedzinie pergoli z dachem uchylnym. Stawia na koncept zdrowego życia, zarówno w domu jak i wokół niego. Koncept, w którym produkty Renson grają kluczową rolę. Posiada do dyspozycji kapitał ponad 100 lat tradycji (tradycji Nieustannego Udoskonalania!), uwielbiający go i zgrany zespół, potężne zaplecze technologiczne (na 75.000 m2 firma RENSON® posiada zakłady: odlewniczy, ekstruzji profili aluminiowych, automatyczną linię do malowania proszkowego oraz działy: anodowania, produkcji elementów PVC, montażu, konstrukcji i magazyn) oraz ogólnoświatową sieć przeszkolonych i skutecznych dystrybutorów. 5 lat temu kupił włoskiego lidera rozwiązań Bioclimatics (pergole, pergotendy, itp.) – firmę Corradi.

            Ale przede wszystkim – Paul Renson posiada wiarę, pasję i wartości – i to dlatego my w niego uwierzyliśmy i postanowiliśmy nawiązać długoterminową współpracę (o czym pisaliśmy niedawno).

            Na jakich wartościach stoi Renson i gdzie poczuliśmy silną wspólnotę?

            Krótko – są to wartości:

            1. Rodzinne.
            2. Komfort i zdrowie.
            3. Jakość i rozwój.

            To są nasze autentyczne obszary wspólne. Nasze – bo moje z Martą. Nasze – razem z naszymi klientami, którym projektujemy i zakładamy ogrody prywatne. A teraz także – nasze z Rensonem.

            Podczas naszego ostatniego spotkania spytałem „Wielkiego Szefa” czy nie ciążyła mu nigdy odpowiedzialność pokoleniowa, którą dane mu było udźwignąć? Jak by mógł się w końcu sprzeciwiać oczekiwaniom trzech generacji, jak by mógł zaprzepaścić takie dziedzictwo? „Nie” odpowiedział. „Ale już moje dzieci mają nieco inaczej…”. Jednak piąta generacja też się nie buntuje. Wierzą w te same wartości i wspólny sukces.

            Jakże mogłoby być inaczej, skoro każdy dzień ich wspólnej pracy i wkładu wyznacza myśl „Nic nie jest tak doskonałe, aby nie można było tego poprawić„?

            Motto Paula Rensona: “Nothing is so perfect it cannot be improved”

            … szczególnie mnie to ujęło …

            …i czuję wspólnotę, i uśmiecham się, gdy porównam je ze swoim –

            Nie mniej niż Doskonale.

            „No less than Perfect.”
            :)

            Podziel się

            Zobacz podobne

            7 czerwca 2023

            23 06 Gawęda przedimprezowa [Gawędy Ogrodnicze]


            Czytaj więcej
            23 maja 2023

            23 05 Gawęda, że ja pergolę [Gawędy Ogrodnicze]


            Czytaj więcej
            28 kwietnia 2023

            Ogród jak z katalogu – pochwała czy porażka?


            Czytaj więcej
            23 marca 2023

            Czapla w miskantach, czyli apetyt na zmiany


            Czytaj więcej

            Comments are closed.

            SZYBKI KONTAKT

            535 73 73 61


            wyślij wiadomość

            • profil | O NAS
            • BLOG i Publikacje
            • PRACA i współpraca
            • Biblioteka Architekta
            • Mapa strony
            • Polityka Prywatności
            ✕







              Zapisz się

              do inspirującego biuletynu:




              NASZA AKTYWNOŚĆ SPOŁECZNA:

              Organizacja Ogrodów Polskich

              Organizacja Ogrodów Polskich

              (c) Jakub 'Gardner' Myśliwiec od 2012
                Zadzwoń teraz
                          No results See all results