logo-Jakub-Gardner-projektant-zagospodarowania-terenu-kolor-500logo-Jakub-Gardner-projektant-zagospodarowania-terenu-kolor-500logo-Jakub-Gardner-projektant-zagospodarowania-terenu-kolor-500logo-Jakub-Gardner-projektant-zagospodarowania-terenu-kolor-500
  • OFERTA
  • Blog i Publikacje
  • Projekty i realizacje
  • KONTAKT
Zadzwoń teraz
✕
Pergola Renson Camargue Skye
7 marca 2020
Dach do zabudowy Renson Aero
7 marca 2020

Legenda Renson – portret firmy i powody naszego zauroczenia

Opublikowane przez Jakub 'Gardner' Myśliwiec o 7 marca 2020
Kategorie
  • Felietony
  • Produkty
Tagi
  • Biblioteka architekta
  • Renson

Od lewej: Jakub, Dorota, Paul Renson, Marta. Zdjęcie zrobił Marek – nasz montażysta, podczas szkoleń w HQ Renson w lutym 2020 r.

Renson – to nazwisko. Rodzina. Wielopokoleniowa, systematyczna tradycja w najlepszym Belgijskim stylu. W tym momencie firmą zatrudniającą 2000 pracowników, zarządza Paul Renson – prawnuk założyciela, czyli czwarta generacja. Jego dzieci również są związane z firmą – córka pracuje w Renson, syn zarządza innowacyjnym przedsiębiorstwem będącym istotnym partnerem Renson Sunprotection-Screens SA, z siedzibą w Waregem. Firma, będąca od 111 lat (powstała w 1909 r.) w rękach jednej rodziny, konsekwentnie podąża drogą specjalizacji w dziedzinie wentylacji i ochrony przeciwsłonecznej.

W początkach działania firmy, założyciel – Polydore Renson, zaczynał od produkcji stalowych okuć uchylających drzwi i okna. Po drugiej wojnie światowej firma produkuje żaluzje przesuwne do okien, które pozwalają pozbyć się pary z łazienki i kuchni, a potem także wentylować mieszkanie, kiedy domownicy spędzają czas w pracy poza domem. W latach 70. kryzys energetyczny sprawia, że firma skupia się na energooszczędności. Druga – Georges Renson, oraz trzecia generacja – Jan Renson, doskonale wyczuwają trendy i rozwijają firmę z sukcesami.

W 1982 roku do władzy dorasta czwarta generacja – Paul Renson. Zarządza firmą w najbardziej dynamicznych latach jej funkcjonowania, skutecznie przeczuwając trendy i wytyczając właściwą strategię. Nadchodzą lata milenijne i postępuje globalizacja, w tym globalna świadomość ludzkości. Wydarzenia takie jak protokół z Kioto potwierdzają, że firma obrała właściwy kierunek – cały świat zgadza się, że ograniczenie zużycia energii to priorytet.

Równocześnie coraz większy nacisk kładzie się na design i estetykę otoczenia, wzrastają także oczekiwania w zakresie komfortu życia. Zyskują popularność potężne przeszklenia jakie instalujemy w budynkach, równocześnie doskwiera nam hałas generowany przez coraz liczniejsze samochody, samoloty i pociągi. Renson doskonale odnajduje się w tych okolicznościach społecznych i rynkowych – nie tracąc z oczu swojej specjalizacji, rozwija i wdraża rozwiązania zapewniające komfort termiczny, akustyczny, wizualny i oczywiście – wentylacyjny.

Mamy rok 2020. Paul Renson decyduje się zdominować rynek outdoor w dziedzinie pergoli z dachem uchylnym. Stawia na koncept zdrowego życia, zarówno w domu jak i wokół niego. Koncept, w którym produkty Renson grają kluczową rolę. Posiada do dyspozycji kapitał ponad 100 lat tradycji (tradycji Nieustannego Udoskonalania!), uwielbiający go i zgrany zespół, potężne zaplecze technologiczne (na 75.000 m2 firma RENSON® posiada zakłady: odlewniczy, ekstruzji profili aluminiowych, automatyczną linię do malowania proszkowego oraz działy: anodowania, produkcji elementów PVC, montażu, konstrukcji i magazyn) oraz ogólnoświatową sieć przeszkolonych i skutecznych dystrybutorów. 5 lat temu kupił włoskiego lidera rozwiązań Bioclimatics (pergole, pergotendy, itp.) – firmę Corradi.

Ale przede wszystkim – Paul Renson posiada wiarę, pasję i wartości – i to dlatego my w niego uwierzyliśmy i postanowiliśmy nawiązać długoterminową współpracę (o czym pisaliśmy niedawno).

Na jakich wartościach stoi Renson i gdzie poczuliśmy silną wspólnotę?

Krótko – są to wartości:

  1. Rodzinne.
  2. Komfort i zdrowie.
  3. Jakość i rozwój.

To są nasze autentyczne obszary wspólne. Nasze – bo moje z Martą. Nasze – razem z naszymi klientami, którym projektujemy i zakładamy ogrody prywatne. A teraz także – nasze z Rensonem.

Podczas naszego ostatniego spotkania spytałem „Wielkiego Szefa” czy nie ciążyła mu nigdy odpowiedzialność pokoleniowa, którą dane mu było udźwignąć? Jak by mógł się w końcu sprzeciwiać oczekiwaniom trzech generacji, jak by mógł zaprzepaścić takie dziedzictwo? „Nie” odpowiedział. „Ale już moje dzieci mają nieco inaczej…”. Jednak piąta generacja też się nie buntuje. Wierzą w te same wartości i wspólny sukces.

Jakże mogłoby być inaczej, skoro każdy dzień ich wspólnej pracy i wkładu wyznacza myśl „Nic nie jest tak doskonałe, aby nie można było tego poprawić„?

Motto Paula Rensona: “Nothing is so perfect it cannot be improved”

… szczególnie mnie to ujęło …

…i czuję wspólnotę, i uśmiecham się, gdy porównam je ze swoim –

Nie mniej niż Doskonale.

„No less than Perfect.”
:)

Podziel się

Zobacz podobne

23 stycznia 2023

23 01 Gawęda o rzeczach nieskończonych [Gawędy Ogrodnicze]


Czytaj więcej
19 grudnia 2022

22 12 Gawęda o czymś nowym [Gawędy Ogrodnicze]


Czytaj więcej
12 grudnia 2022

Co na rozgrzewkę? Przewodnik po źródłach ciepła do ogrodu


Czytaj więcej
13 listopada 2022

Ogród źródłem radości / Zielona pigułka szczęścia


Czytaj więcej

Comments are closed.

SZYBKI KONTAKT

Ogrody: 535 73 73 61


wyślij wiadomość


Pergole: 570 770 835


wyślij wiadomość

  • Nasz PROFIL
  • BLOG i Publikacje
  • PRACA i współpraca
  • Biblioteka Architekta
  • Mapa strony
  • Polityka Prywatności
✕







    Zapisz się

    do inspirującego biuletynu:




    NASZA AKTYWNOŚĆ SPOŁECZNA:

    Organizacja Ogrodów Polskich

    Organizacja Ogrodów Polskich

    (c) Jakub 'Gardner' Myśliwiec 2012
      Zadzwoń teraz